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Änderungen zur Territorienkontrolle

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Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Xunila am Fr Mai 31, 2013 1:34 am

SV arbeitet ja bekanntermaßen gerade an Änderungen zur Territorienkontrolle für den nächsten größeren Patch.

Hier ein Zitat von Sebastian:


As for gates/palisades it will deffinitly be redone.
As the current design is you will only be able to build buildings inside your keeps territory.
Gates will be walls that gets upgraded to a gate, you can have as many or as little as you can. And since you can only build walls within you territory no one can build "your" gate because gates don't work that way anymore.


We have planned on giving smaller guilds the ability to build too but their "territory" will be limited to around the guild house.


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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Mo-ack am Fr Mai 31, 2013 1:38 am

Das hört sich doch mal toll an. I Like it

Mfg Mo-ack/Stefan
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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Xunila am Fr Mai 31, 2013 5:02 pm

Neue Rüstungen, erst einmal die Standard-Unterwäsche:
http://www.mortalonline.com/forums/threads/armor-revamp-rags-preview.88515/

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Tokala am Fr Mai 31, 2013 7:45 pm

nur das ich das auch wirklich verstehe...könntst du es mir übersetzen?

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Xunila am Fr Mai 31, 2013 8:06 pm

Palisaden und Mauern können nur innerhalb des eigenen Territoriums gebaut werden. Palisaden und Mauern lassen sich ausbauen zu einem Tor.

Das wird zwei wesentliche Konsequenzen haben:
1. Man wird Palisaden/Mauern (halbwegs) frei setzen können, ist also nicht auf die bisher festgelegten Standorte beschränkt. Dadurch werden auch Ringe von Palisaden entstehen, die entsprechend schwerer zu durchbrechen sind.
2. Das bisherige Angriffsmuster mit der Torzerstörung, Bau eines eigenen Tores und dann die Keep-Zerstörung, wird sterben. Der Angreifer kann nämlich vor allem kein eigenes Tor bauen!

Und mit der zweiten Bemerkung werden auch kleine Gilden um ihr Gildenhaus herum Wälle/Mauern bauen können. Es wird also kleine Spielerstädte geben.

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Tokala am Fr Mai 31, 2013 9:51 pm

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hammergeile scheisse.fuck mir geht grad einer ab. wenn die das gescheit machen wird das echt genial werden.

danke für die übersetzung!!!!

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Velaya am Sa Jun 01, 2013 9:20 pm

hm ja ich seh das genau wie tokala;)
und mit dem character rebuild, etc werd ich wohl dann auch mal wieder zocken kommen.

Velaya

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Tokala am Sa Jun 01, 2013 9:59 pm

wäre schön dich wieder hierzusehen

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Reyvin am Sa Jun 01, 2013 11:32 pm

Wie Hammer geil ist das den Very Happy
Aber ich hoffe es wird dann auch andere mauertypen geben.. Würde wohl ein bisschen komisch aussehen wenn man um ein einzelnes Haus eine gigantsiche Mauer baut.

Reyvin

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Tokala am So Jun 02, 2013 12:52 am

hehe ja erstmal schaun was daraus wird aber binn gespannt.

kommt mal wieder on. derzeit ist in der gilde mal was los. pve und pvp

Tokala

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Danek am So Jun 02, 2013 8:29 pm

Ich werde auch wieder zocken, wenn es so weiter geht.
Die 100 000€ haben SA geholfen anscheinend.

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Xunila am So Jun 23, 2013 7:30 am

EIne Entwickleraussage zu den nächsten Patches:


While the next big patch will be TC, it's not the next patch you'll be getting with a bit of content. In fact you'll be getting a patch with a lot of nice bug fixes, graphics updates and some new content (don't try to guess what, you're not expecting it ) any time now.

You'll be getting an awesome PvP/TC/guild update with the TC patch but we have some reallllly cool sandboxy things lined up for shortly after. Actualy the TC update can be quite cool for non-PvPers, too.

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Re: Änderungen zur Territorienkontrolle

Beitrag  Xunila am Di Aug 27, 2013 4:52 am

Heute gab es wieder eine Aussage zum Territory Control System:


Current overall approach to TS (called TerritoryStructures in code).
You build buildings.
Buildings have NPC slots.
Upgrading a building give it another NPC slot and more HP as well as changing its look.
You can hire NPCs by buying/finding contracts.
NPC contracts can be placed on any building with a slot.
Some buildings, such as the farm,gate etc. Come with a NPC. These NPCs does not exist in contract form.
The NPC itself does the code work. In this case he spawns pickables.
You always talk to NPCs you never tell a building to do something.
NPCs need wages. If they don't get wages they will riot.

This is the most basic run down of where we are at.
Special buildings will ofc exist that deviate from this norm but hopefully in a logical way.

This gives us the most content for what we build since every NPC we have in the game.. pretty much.. can be placed on any building with a free slot.
Further more each of those NPCs will require a contract meaning that we get a whole ocean of new items that we can use for drops/minor quest thingys/rewards for doing things as well as giving you the option to build the town the way you want.

Note that this is still work in progress!

Place inside walls.
Add guards in one of the slots and have your patrolling guards go past it.


Any guard simply placed on a building slot will be stay there
He will guard there and NOT roam around.
There will be a similar building to the guard-patrol-path thingy that will make any NPC placed on it roam around in the area rather then stand still.

Yes palisade walls for guild houses will be the same the way things look right now.
Walls will come in different variations now thou.
We have support for building upgrades that change the building. You can build a full wall and then decide that one of the parts should be upgraded to a gate or the other way around.
In the same way you will be able to upgrade the first wood-type of wall into stronger walls.

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